Kurser & kompetenceudvikling

 

Jeg holder løbende kurser, og til foråret kan du melde dig til kompetenceudviklingsforløbet “Strateginetværk” som understøtter dit arbejde med prioritering og planlægning af processer til at styrke de organisatoriske forudsætninger for samarbejde om kvalitet i din institution. 

Jeg tilbyder skræddersyede kompetenceudviklingsforløb til institutioner, klynger/ områder, ledelsesteam og medarbejdergrupper, med eksemplarisk anvendelse af viden om hvad der giver den største effekt i aftagers egen praksis.


Viden forpligter - også i mit arbejde

Alle mine kurser og forløb skræddersyede forløb bygger på forskningsbaseret viden om hvad, der giver den største effekt for kerneydelsen gennem et tredelt fokus, der både omfatter faktorer hos den lærende, læringssituationen og anvendelsessituationen: 


  1. Faktorer hos den lærende:
    Der arbejdes målrettet med den enkeltes motivation for læring ved at skabe læringsforstyrrelser, med udgangspunkt i den enkeltes reelle viden og ønsker om kvalitet i egen praksis. Der arbejdes målrettet med at skabe forudsætninger og potentiale, for at den lærende både vil og tør bruge det lærte i egen praksis.

    Metodisk understøttet af bl.a:

    • Coaching og vejledning

    • Dataanalyser fra egen praksis

    • Systematiske observationer af kvalitet i praksis


  2. Faktorer i læringssituationen:
    Der arbejdes med undervisningsformer, der understøtter at det faglige indhold læres grundigt med henblik på både dybde og anvendelse, herunder med træning af det anvendte gennem involvering og feedback knyttet til de lærendes egen praksis.

    Metodisk understøttet af bl.a:

    • Aktions læring

    • Flipped-classroom

    • Skyggesparring

  3. Faktorer i anvendelsessituationen:
    Der arbejdes med direkte anvendelse af det lærte i egen praksis med involvering af de organisatoriske rammer, som den lærende skal omsætte sin nye viden indenfor.

    Metodisk understøttet af bl.a:

    • Udviklingsplaner for egen praksis med organisatorisk forankring

    • Udvikling af understøttende materialer til egen praksis

    • Feedback på handlinger og nye erfaringer i egen praksis